תלמידי אורט פסגות זכו בתחרות ארצית לחדרי בריחה

תאריך עדכון: 22/05/2018
תלמידי אורט פסגות זכו בתחרות ארצית לחדרי בריחה
 
נבחרת תלמידי כיתה ז/4 – כיתת עתודה מדעית טכנולוגית בבי"ס אורט פסגות, השתתפה השנה בפרויקט ייחודי של בניית חדר בריחה.
 
ליאורה יורמן, רכזת התוכנית: "מטרות התוכנית היו פיתוח מיומנויות טכנולוגיות ותחושת מסוגלות בקרב התלמידים והמדריכים, במקביל להקניית כלים ויכולות ניהול יעיל של פרויקט טכנולוגי, וכמובן גם לימוד חוויתי ופיתוח חשיבה יצירתית".
 
על התלמידים הוטלה משימה שחולקה לשלושה מרכיבים   משימת ערכת בריחה,   משימת חדר בריחה, משימת מעורבות חברתית.
 
משימות ערכת הבריחה וחדר הבריחה עסקו בנושאים מתוך תוכנית הלימודים של התלמידים, והחידות במשימות הושתתו על תחומים אלה.
 
משימת מעורבות חברתית - הנבחרת תכננה, ניהלה והפעילה פרויקט מעורבות חברתית בקהילה בו קיימה פעילויות יזומות במסגרות שונות, הנוגעות באוכלוסייה הסובבת תוך התנסות חווייתית לאוכלוסייה מגוונת בקהילה.
 
יערה אריאב, תלמידת ז'4 – "בתחילת שנת הלימודים הקמנו את קבוצת קבוצת "מממ" – "מפצחים מהר מנצחים" במסגרת תוכנית חדרי הבריחה בשיתוף עם ארגון מונא. זו הייתה חוויה אמיתית לכל מי שהיה שותף בבניית החדר והדברים הנלווים לו".  מוסיפה תלמידה נוספת - דנה באסה: "במהלך העבודה עבדנו בשיתוף פעולה, חשבנו, התאמצנו, הפעלנו חשיבה יצירתית ועשינו כמיטב יכולותינו להפוך את הפרויקט הזה לטוב ביותר. בהתחלה, בחרנו שם לקבוצה, עיצבנו לוגו והרכבנו סיפור שלם לחדר שלנו המתבסס על ביולוגיה וכימיה"
 
תהליך הקמת הקבוצה כלל גם פעילויות גיבוש שתרמו לאווירה ויצרו אווירה של רצון לשיתוף פעולה. בהמשך החלו התלמידים לעבוד על "ערכת בריחה". הם בנו, בקבוצות, ארבע חידות שעברו שינויים במשך כל התהליך ולבסוף נכנסו לערכה בצורת לב בעלת ארבעה חדרים שבהם הונחו החידות. גם בעיצוב הערכה הושקעו מאמצים רבים. הערכה הוצגה בפרויקט החברתי של הכתה ו"נוסתה" על שלוש אוכלוסיות שונות: תלמידי כיתות ח', תלמידי כיתות ו' והורי התלמידים בקבוצה.
 
בהנחיית הקבוצה השתתף גם המורה מאיר אמסלם ובעזרתו למדו התלמידים ובנו מנגנונים ועזרים טכנולוגיים בהם השתמשו לבניית החדר.
 
חדר הבריחה הנייד של אורט פסגות השתתף בתחרות ארצית לחדרי בריחה, וחזר הביתה בידיים מלאות. הקבוצה הכרמיאלית זכתה בשתי קטגוריות: במקום הראשון (!) בקטגוריית ערכת הבריחה, ואילו החדר כולו זכה במקום השלישי המאוד מאוד מכובד!
 
בתיה כץ, מנהלת בית הספר: "כולנו גאים בתלמידים ובצוות על הזכיות בתחרות הארצית לחדרי בריחה, אבל בראש ובראשונה אני גאה בתהליך הלמידה ה"אחרת" והמשמעותית שהיה כאן. השילוב של פעילות ערכית-קהילתית, יחד עם למידה ברמת מצויינות והקפדה על עבודת צוות, זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לקדם בבית הספר.

צילום: ליאורה יורמן